“Neked mi volt a legnagyobb élmény a rendezvény kapcsán?” – kérdeztük a látogatókat

Posted on Posted in Blog

“Betekinteni a művészek mindennapjaiba, beszélgetni velük.”

“Nehéz lenne egyet kiemelni: Czene Márta műtermének intim hangulatát, Soós Nóráéknál a kellemes beszélgetést, Kovács György kedvességét, Kontra Áginál a nyugodt és spirituális légkört szerettem nagyon.”

“Egy régi ismerős festményeit élőben is megcsodálni illetve a művészek saját életterét megfigyelni. Ilyen közvetlenséggel egy múzeumi vagy galériás közegben nem találkozni.”

“Az nagyon nagy élmény volt, hogy a művészek saját maguk beszéltek a műveikről. Első kézből hallani a művek értelmezését nagyon különleges dolog.”

“Összességében meg voltunk elégedve! Élményt jelentett a betekintési lehetőség, a művészek személyes gondolatai, az ideológia ami alapján ill. amiért festenek vagy hogy miért pont azt festik amit. 🙂 A túra vezetőnk is remek volt. Összeszedett, az időhöz képest megfelelően rövid és nagyon felkészült.”

“Egyrészt az Art Factory – mindig is kíváncsi voltam egy ilyen fajta művészközösségre, helyszínre. Másrészt az, hogy mennyire meglepett, ahogy Soós Nóra beszélt a képeiről – mennyire máshogy néztem rá azután.”

“Bullás József művész úrnál tett látogatásom volt a legtartalmasabb, sokáig beszélgettünk.”

“Izgalmas volt látni, hogy művészek milyen körülmények között dolgoznak, illetve nagyon nagy élmény volt találkozni, vagy akár néhányukkal beszélni is, mert így végre a képek mögött nem csak a művész, hanem maga az ember is érzékelhetővé vált.”

“A személyes találkozás a művészekkel, a képek és alkotóik közelsége. A beszélgetések.”

“A képek mögötti emberek történetei”

“Az egészet imádom, de a lényeg, h bepillantást nyerhetek egy olyan világba, ami messze áll tőlem.”

“Kontra Ági műtermében az emberek komoly érdeklődése, és az, ahogyan Ági nyilatkozott a művészetéről, amilyen komolyan és személyesen vette a kérdéseket. Bár közelről ismerem a műveket, mégis a kérdések által új színbe kerültek a művek is, és az alkotás folyamata is.”

“Bullás képei”

“Az, hogy a művészek elmesélték alkotásaik inspirációit”

“Talán az, hogy mennyire sokszínűen lehet alkotni, minden művész máshogy érdekes, izgalmas. Olyan megoldásokkal is találkoztam, amiket eddig nem ismertem, lehet még új irányokat, utakat választani.”

“Nagy élmény volt számomra az eddig nem ismert helyszínek felfedezése. Az Art Quarter Budapest különösképp tetszett, ezt a munkakörnyezetet találtam a legmegfelelőbbnek az alkotás számára. Tetszett, hogy a művészek közvetlenek voltak és minden feltett kérdésre készségesen válaszoltak.”

“A személyes beszélgetések.”

“A Brody hangulata, Bullás József műterme (a legműtermibb műterem, mint látvány), a szívélyes vendéglátás – egyetlen kivétellel – az izgalmas, meglepő, kortárs kompozíciók. A külföldi művészekkel való találkozás.”

“A találkozások.”

“Továbbra is a közvetlensége”

“A Brody helyszín, Orr Máté képei, Kucsora Márta közvetlensége és izgalmas új képei.”

“A borkóstoló jó ötlet, tovább lehetne fejleszteni a gasztronómiával való kapcsolatát a programnak, vagy zenei kísérőprogramok is lehetnének.”

“Osgyányi Sárta és Kucsora Márta festményei, személyisége.”

“A személyesség és a tárlatvezetés, amit kaptam a művészektől.”

“Kontra Ági műtermében az emberek komoly érdeklődése, és az, ahogyan Ági nyilatkozott a művészetéről, amilyen komolyan és személyesen vette a kérdéseket. Bár közelről ismerem a műveket, mégis a kérdések által új színbe kerültek a művek is, és az alkotás folyamata is.”

“Nagyon élveztem az egészet, rengeteg jó élményt szereztem, de a legjobb mégis az volt, hogy laikus műkedvelőként is azt éreztem, a művészek, akikkel beszélgettem, nagyon kedvesek, közvetlenek, nyitottak voltak. Egyenértékű emberként beszélgethettem velük.”

“A műhely titkait látni, a festékes edényeket, az ecseteket, a művészt közelről látni.”

“Az, hogy Soós Nóráéknál szinte egy komplett tárlatvezetésbe csöppentünk. És az már a hab volt a tortán, hogy meg is kínálták a látogatókat inni és harapnivalóval. Érződött, hogy vártak és készültek a laikus, de nagyon érdeklődő látogatókra. Egy műterembe bemenni olyan, mint egy intim térbe “behatolni”, tehát fontos a kommunikáció, hogy szóljanak a betérőhöz, hogy ne legyen hosszan zavarba.”

“A festő leírása a technikai kérdésekről, a festéshez kapcsolódó “hétköznapokról”. “